Det skriver de
92 point på Houlbergs Vinblog
"Lækker animalsk og landlig duft, der er noget fennikel, sød lakrids, skumfidusser, karamel og frugt af lidt mirabeller, fersken samt lidt varm blomsterpollen. Smagen er klart til den føjelige og venlige side, blød, rund og samtidig er der godt med frugt samt en skikkelig syre. Der er mest æblemost, mirabeller, lyse blommer og saftige ferskner. Det er en drønsaftig og læskende vin "
Bellabianca fra Weingut Sermann
Hvidvin produceret på Pinot Noir og Frühburgunder. Hele klaser er nedkølet og dernæst presset. En tredjedel af vinen har gennemgået malolaktisk gæring, men den tredjedel fylder ikke aromabilledet. Vinen er rank og frisk med grønne noter, en lidt urtet karakter og masser af citrus. Salt mineralitet i eftersmagen.
Så rent, så fint og frem for alt flot syre.
Elsker du mousserende Blanc de Noir, så vil du også elske denne vin.
Alkohol 11,5%
Restsukker 2,2 gr/ltr
Syre 6,2 gr/ltr