Det skriver de
92 point på Houlbergs Vinblog
"I næsen kommer der en dyb, krydret og fadpræget aroma,. hvor der er noget vanilje, kardemomme og tørre nøddeskaller. Frugten er klart citroner ... både friske gule og nogle fyldigere syltede af slagsen suppleret med lidt æbler. Man fornemmere en vis fedme fra lagringen og samtidig også en stenet, granitagtig mineralitet. I munden er det mest grillede citroner, gule friske citrusfrugter og sure æbler … har en en kraftig, fyldig, frisk og maskulin syre, men der kommer også lidt grøntsagsfond inden den granitagtige og stenede mineralitet slutter ballet af og giver godt med bid."
Riesling von den Terrassen fra Sermann
Lukas går for at være den bedste Riesling-producent ved Ahr. Nogen vil måske sige, at det er en let købt titel, for der er da ikke meget Riesling ved Ahr. Men 9% (48 hektar) af arealet ved Ahr er faktisk opdyrket med Riesling, så druen findes, - også hos andre end Sermann.
Druerne er høstet på stejle skiferskråninger omkring byen Altenahr, deraf navnet. Von den Terrassen er dygtigt produceret. Spontangæret på ståltank og har dernæst hvilet 8 måneder på bærmen. Vinen er tør, ren, rank og stringent. Masser af citrus og blomst. Ophavet fra skifer undergrunden kan ikke fornægtes. Man ville ende ved Mosel hvis man smagte blindt.